Tredje månaden


Tredje månaden stördes tyvärr av sjukdom inom familjen, men jag tycker att jag lyckades bra i alla fall. Allra roligast var att kunna presentera två riktigt bra svenska album, ett av ett band med rötterna i Dalsland och det andra i Göteborg. Båda utan några omfattande kontakter med den svenska festivalcirkusen, vars flaggskepp har börjat bättra sig.
Men allt är inte bra, och återigen kommenterade jag missförhållandena på den svenska countryscenen. Den här gången att den faktiskt nedvärderar sig själv!
För första gången var det också dags at blogga om en artikel i dagspressen. Mina kommentarer till Aftonbladets artikel om Shania Twain genererade en hel del besökare och kontakt med en okänd, men lovande svensk sångare.
Ni kan lita på att jag fortsätter i samma stil och levererar som glimtar från US of America, varvat med kommentarer om vad som händer i Sverige.

