Det viktigaste + en favoritvideo


Jag lovade att det skulle bli en uppdatering idag och det ska det bli, även om den kommer senare och är av ett annat slag än vad jag hade tänkt.

Min dag började tyvärr redan vid fyratiden med ett samtal från det närbelägna lasarettet. Min redan svårt sjuke far hade blivit så dålig att det var aktuellt med en akut operation med osäker utgång.

Familjen samlades snabbt och det var många tankar om kärlek, gemenskap och familjen som for genom skallen på mig innan läget hade stabiliserats. Alltså det som mycket av den bästa countrymusiken handlar om.

Framför allt tänkte jag på det liv mina föräldrar har delat i drygt ett halvt sekel, något som Alan Jackson har skildrat väl i text och musik:

I morgon blir det normala uppdateringar igen, arbetet har redan påbörjats.

Etiketter: , ,
