Planerar Shania Twain för en comeback?


Ja, hur ska man tolka följande uttalande i samband med en intervju:


– Jag har fångat min egen röst och nu vill jag frige den igen. Jag kan inte tänka mig att inte sjunga igen, säger Shania Twain

Länken går till artikel i Aftonbladets nöjesbilaga, och innan ni börjar gorma på mig om varför hon inte är relevant som countrysångerska tycker jag att ni ska ta en titt på detta klipp:

Någon mer som undrar vad hon har på gång?

Etiketter: ,

5 kommentarer to “Planerar Shania Twain för en comeback?”

  1. Vem bestämmer om en artist inte är country eller inte? Och varför är det så viktigt?

    Allt för ofta upplever jag näst intill rabiata påståenden framför allt om vad som inte är country. För mig förefaller det nästan som en rädsla över att den musik man gillar skall gå förlorad, eller på något sätt svärtas ner av nått nytt som man har svårt att ta till sig.

    Få musikgenrer spänner över så brett register som country och det har alltid varit naturligt för countryn att utvecklas. Artister utanför countryns mittfåra har i alla tider blivit kallade ickecountry, men samtidigt är det dessa som flyttat mittfåran och utvecklat countryn till det den är idag. Hank, Cash, Willy, Waylon, Dolly, Kristoffersson, Loretta, Merle, Garth… När nya artister flyttar gränser bemöts dom genast på samma sätt: Shania, Eric Church, Sugarland, Keith Urban, Taylor Swift, Hank III…

    Ska vi då sätta ner foten i en viss tid och saga att all country som inte låter som det gjorde 19XX får inte kallas country? Kom ihåg att tex trummor under en lång tid var bannlysta från The Grand Ole Opry efter som det inte var country. Är det där vi ska sätta ner foten? Ingen musik med trummor är country!?

  2. Tack för den kommentaren. Du fattade precis vad jag ville komma fram till. Jag behandlade ämnet i fråga drygt en vecka efter att jag hade startat bloggen ( på: http://wp.me/p1lEQg-U ) och jag kommer att återkomma till det så länge det behövs.

  3. Visst vill hon gora comeback. Hon medverkade nyligen i Oprah, har startat en egen realityshow pa tvkanalen OWN och slappte sjalvbiografin ”From this moment on” forra veckan.

    Det gar att lasa lite mer t.ex. har:

    http://tasteofcountry.com/shania-twain-oprah-2011-cma-festival/

  4. Var det inte bra eller ?

