Andra månaden


Jonas

Dags att sammanfatta min andra månad. Vad jag är mest nöjd med är att jag har satt fingret på ett par ömma punkter, som usla gage och countrymusikens image. Det kommer mer av den varan, var så säkra.
Att presentera mannen bakom mitt favorithak i Nashville, Roberts Western World var också kul. Liksom låtskrivarnas hem #1, The Bluebird Café.
En presentation av countryradio på webben, liksom en regelbunden titt på singellistan i USA var och är viktiga för att få perspektiv.
Recensioner av amerikanska som svenska artister lär det bli mer av, i mån av tillgång på recensionsmaterial.
Till sist: Det tål att upprepas, men jag har ingen annan uppdragsgivare än mig själv. Att jag ömmar för hårt arbetande svenska artister och folket runt dem är en annan historia.

