Sara Evans ”Stronger”


Sara Evans "Stronger"

Det är en händelse som ser ut som en tanke, men jag garanterar att det är en slump att jag recenserar Sara Evans ”Stronger” bara några dagar efter att jag satte en spotlight på hennes debutalbum.
Sex år har gått sedan hennes senaste album. År som har format henne till en annan kvinna än vad hon var då. Jag tänker inte gå in på de smaskiga detaljerna, men det är tufft på toppen.
Sara av 2011 är en starkare kvinna som har funnit frid. Även om hon själv förnekar det så känns ”Stronger” som ett självbiografiskt album. ”A Little Bit Stronger” skriven av bland andra Hillary Scott (Lady Antebellum) är en smärtsam separationsskildring, men det är inget depparalbum; det finns gott om positivt material också.
Musikaliskt tar Sara det säkra för det osäkra. Albumet innehåller mest radiovänlig countrypop. Och, måste jag betona, väldigt välgjord sådan. Tjejerna i countrymusikens allt trängre mittfåra bör se upp så att de inte blir överkörda av en som varit med förr.

Etiketter: ,
